
pimeco.com 18/07/2026 - 12:41:39 | ![]() ![]() |
La patronal recorda que la venda ambulant il·legal no ofereix garanties al consumidor i demana responsabilitat davant l’augment d’aquestes compres a Palma
PIMECO ALERTA QUE COMPRAR CAMISETES DE LA SELECCIÓ AL TOP MANTA POT SER SANCIONAT I PERJUDICA EL COMERÇ LOCAL
Davant les imatges publicades aquests dies sobre l’elevada demanda de camisetes de la selecció espanyola als punts de venda ambulant il·legal de Palma, PIMECO fa una crida a la responsabilitat dels consumidors i visitants de la ciutat.
La patronal recorda que l’Ordenança Cívica de l’Ajuntament de Palma contempla la possibilitat de sancionar l’adquisició de productes procedents de la venda ambulant no autoritzada. Més enllà de les possibles conseqüències administratives, PIMECO insisteix que cada compra realitzada al top manta perjudica directament el comerç que desenvolupa la seva activitat dins de la legalitat, compleix amb les seves obligacions fiscals, genera ocupació i contribueix a l’economia local.
La presidenta de PIMECO, Carolina Domingo, destaca que “quan una persona compra un producte al top manta pot pensar que només està fent una compra puntual, però darrere aquesta decisió hi ha un impacte directe sobre els comerços que cada dia obren les seves portes, assumeixen costos, creen llocs de feina i contribueixen al manteniment dels barris i dels carrers”.
Domingo assenyala que “el comerç legal ofereix garanties, qualitat i seguretat als consumidors, elements que no poden assegurar els punts de venda ambulant il·legal. Apostar pels establiments autoritzats és apostar per una ciutat amb més oportunitats i amb un model comercial més fort i sostenible”.
Des de PIMECO s’anima residents i visitants a realitzar les seves compres als establiments autoritzats, on els consumidors disposen de garanties i d’un servei professional, alhora que contribueixen a mantenir viu el teixit comercial de Palma.
L’organització considera que la col·laboració ciutadana és fonamental per combatre la venda ambulant il·legal i protegir un model de comerç de proximitat que dona vida als carrers de la ciutat i constitueix un dels principals motors econòmics del municipi.
“Comprar al comerç legal és una manera de contribuir al futur de Mallorca. Cada compra compta i té conseqüències sobre el model de ciutat que volem construir”, conclou la presidenta de PIMECO.
Amb aquest recordatori, PIMECO reafirma el seu compromís amb la defensa del comerç de proximitat i amb la sensibilització de la ciutadania sobre les conseqüències econòmiques i socials que genera la venda ambulant il·legal.


- Exposición en S'Agrícola Manacor a cargo de la pintora Ana Perello, será la inauguración el viernes día 2 de octubre de 2026 a partir de las 20.00 horas. Se titula “Entre dos aguas”
- Reencuentro de locura en Son Moix (8-3)
- Gran participación en la jornada a favor de la movilidad sostenible organizada por el Consell de Mallorca
- Opinión: ¿Está Europa a las puertas de una guerra con Rusia?. Por Zuky. “El deterioro de las relaciones entre ambas potencias es absoluto y profundo. Ponen a prueba la verdadera solidez de la OTAN”
- L’Ajuntament ha presentat la temporada 2026-2027 del Teatre i l’Auditori de Manacor, incorpora nous abonaments amb descomptes de fins al 50%, espais de referència per a les arts escèniques i la música
- Comienza en Cala Bona la Fiesta del Turista de Cala Millor (Sant Llorenç y Son Servera) desde el 19 de septiembre hasta el 3 de octubre, pasacalles, flamenco, ball de bot, desgustación, feria producto local, fuegos artificiales
- Las Baleares cuentan con 7.609 donantes de médula ósea, han pasado de 44 en 2023 a 545 en 2025. La donación es voluntaria y altruista. Se rige por el principio de solidaridad internacional
- El Hipódromo de Son Pardo afronta la temporada de otoño con algunas de las citas más destacadas del calendario de trote
- El PP de Baleares exige a AENA que explique el descontrol en los aeropuertos de las islas
- La Orquestra Simfònica Illes Balears pone el punto final a la programación de la Diada de Mallorca con un concierto en el Teatre Principal












































