
manacor.org 14/11/2025 - 13:54:01 | ![]() ![]() |

Manacor enceta la commemoració de l’Any Llompart amb una proposta que uneix poesia, natura i experimentació sonora
L’Ajuntament de Manacor, mitjançant l’Escola de Mallorquí i la Institució Pública Antoni M. Alcover, s’afegeix a la commemoració de l’Any Josep Maria Llompart amb un programa que reivindica la figura del poeta i la vigència de la seva obra des de mirades contemporànies, creatives i pedagògiques. L’objectiu és acostar Llompart a nous públics i fer dialogar la seva poesia amb els llenguatges actuals.
Bateguen Atzavares
La proposta principal és Bateguen Atzavares, un espectacle del duo d’electrovers Jansky, que revisita l’obra llompartiana a partir d’una relectura ecoacústica i experimental. L’acte tendrà lloc dia 22 de novembre a les 19.00 h a la Institució Pública Antoni Maria Alcover, és d’entrada lliure i accessible per a persones amb mobilitat reduïda.
Bateguen Atzavares és una reinterpretació en directe d’una selecció de poemes de Josep Maria Llompart a partir de sons naturals, enregistraments de paisatge sonor i la convivència escènica amb plantes vives. A l’escenari, la veu i els versos de Laia Malo dialoguen amb els paisatges acústics construïts per Jaume Reus, creant un ecosistema efímer de textures, ritmes i imatges que connecta l’univers llompartià amb la natura que el travessa.
La proposta parteix de sons reals —pluja, mussols, plantes, vent, aigua o ultrasons d’animals— enregistrats en espais vinculats al poeta, com el Parc Natural de Mondragó, el Cap des Pinar o entorns urbans emblemàtics de Palma. La performance incorpora també instruments com la flauta travessera i l’ús de loops que juguen amb les tries lingüístiques i els ritmes poètics.
Jansky, amb una trajectòria internacional consolidada i presentat en festivals de prestigi com Sónar, Eurosonic o la Biennal de Venècia, oferirà una experiència única que combina música electrònica, poesia i investigació sonora.
Constel·lació Llompart
Els actes continuaran del 2 al 13 de març amb l’exposició Constel·lació Llompart a la Institució Pública Antoni M. Alcover, una proposta que aprofundeix en la figura, l’obra i les connexions creatives del poeta.
L’exposició itinerant Constel·lació Llompart, mostra la figura polièdrica de Llompart —poeta, prosista, crític literari, traductor, editor, professor, dinamitzador cultural i activista polític— i recull la seva vida i obra a través de sis plafons amb material gràfic i textos del poeta i sobre el poeta, oferint un recorregut pels seus llegats més brillants i pels seus compromisos humans i literaris.
El comissariat de l’exposició és de Jaume C. Pons Alorda per a la Institució de les Lletres Catalanes.
Un homenatge compartit
Amb aquesta programació, Manacor s’afegeix a la commemoració de l’Any Llompart amb una mirada que combina la divulgació literària, l’experimentació artística i la participació educativa. La iniciativa permet conèixer millor l’obra d’un dels pilars humans i literaris més destacats de la literatura catalana.


- Divendres 22 de maig a les 20h en s'Agrícola Manacor presentació del llibre “D’amor i de dol”, de la metgessa i escriptora Anna Pla, a càrrec del Dr Carles Amengual; i taula rodona “360º d’Èxit Esportiu” 21 de maig a les 20 h
- Encuentro de personas mayores organizado por el Grup Güell en Lluc, ha contado con la asistencia de cerca de 300 personas usuarias de los CPAP del IMAS de Palma y de Mallorca
- El Govern entrega material de intervención a 25 agrupaciones de voluntarios de protección civil. Capdepera, Artà, Sant Llorenç des Cardassar, Son Servera, Maria de la Salut, Sineu, Ses Salines, Santanyí, etc
- Goleada para certificar el tercer puesto (7-2)
- Opinión: La c/Arxiduc Lluis Salvador de Manacor situada al final del Paseo del Ferrocarril soporta el paso de autocares, en la calzada está cediendo el firme, el cual provoca el hundimiento del asfalto, blandón inconsistente
- El “Bocaico de la Huerta”, la tapa de la Casa Regional de Murcia se impone en la 3ª edición del concurso «Va de tapas» de Baleares, ha fusionado el tradicional “paparajote” con crema de limón
- El IMAS inicia la tramitación de 560 solicitudes de ayudas para reforzar el bienestar de las personas con discapacidad
- ROKA vuelve a Cap Vermell Grand Hotel a partir del 19 de junio
- Huelga de médicos de lunes a viernes: Salud establece los servicios mínimos para el paro del personal sanitario médico y facultativo del grupo A1 del Sistema Nacional de España
- Precios públicos para financiar el suministro de recarga eléctrica en puntos municipales del término de Manacor, se somete esta aprobación provisional a información pública por un plazo de 30 días hábiles











































