
ajsantanyi.net 28/04/2025 - 13:59:45 | ![]() ![]() |

Santanyí celebra l’acte de lliurament dels Premis Literaris Vila de Santanyí 2025
Aquest cap de setmana, el Teatre Principal de Santanyí s’ha convertit en l’epicentre de la literatura amb la celebració de la gala de lliurament dels Premis Literaris Vila de Santanyí 2025, que reconeixen la creativitat i la qualitat literària en les modalitats de narrativa, teatre i poesia.
En aquesta edició s'han presentat 86 obres: 34 al XL Premi «Bernat Vidal i Tomàs» de poesia, dotat amb 5.000 euros; 25 al VIII Premi «Antoni Vidal Ferrando» de narrativa, amb una dotació de 3.500 euros; i 27 obres al IV Premi de Teatre Vila de Santanyí, també amb una dotació de 3.500 euros. Una xifra de participació que consolida els Premis Literaris Vila de Santanyí com una cita de referència dins el
panorama de les lletres en llengua catalana. Els guanyadors d’enguany han estat:
VIII Premi «Antoni Vidal Ferrando» de narrativa:
Fòssil, carícia, monument, d’Alba Noguera Arbós.
El jurat en destaca l’alta qualitat literària, el plantejament original i un ritme narratiu vertiginós que genera una intriga constant, a més d’una gran agilitat descriptiva i un ús tècnic magistral dels temps verbals.
IV Premi de Teatre Vila de Santanyí:
Aquí no ha passat res, de Jordi Casado Olivas.
El jurat ha valorat l'habilitat de l'autor per construir una metàfora contemporània de la recerca del sentit de la vida, amb una arquitectura dramàtica sòlida i diàlegs de gran profunditat.
XL Premi «Bernat Vidal i Tomàs" de poesia:
El foc dels heretges, de Raquel Casas Agustí.
El jurat ha remarcat la precisió i l’originalitat del llenguatge, així com la capacitat de crear atmosferes sorprenents i d’explorar l’experiència amorosa amb una sofisticació notable.
La batlessa de Santanyí, Maria Pons, va voler destacar "l'altíssim nivell de participació i la qualitat de les obres presentades. Enhorabona a tots els guanyadors i a tots els qui heu format part d’aquesta edició. A Santanyí seguirem apostant per la cultura i per donar suport als creadors".
Per la seva banda, el regidor de Cultura, Mateu Nadal, va valorar molt positivament l’èxit d’aquesta nova edició: "La cultura és vida, i aquests premis són un exemple de com Santanyí continua apostant per ser un municipi de referència en l'àmbit literari i artístic".
Després del lliurament el públic assistent també va poder gaudir de la proposta artística UMBRA, que combina música electrònica i paraula poètica, de la mà dels músics David Delgado i Antònia Monroig, acompanyats de projeccions de pintura digital en viu a càrrec del dibuixant Pato Conde
Amb aquest acte, l’Ajuntament de Santanyí reafirma el seu compromís amb la promoció de la literatura i el foment de la cultura com a eines de cohesió i creixement per al municipi.


- El Consell de Mallorca coordina la atención a las víctimas de violencias machistas con los servicios sociales municipales
- EL PP, EL PI, MÉS Y PSOE DAN LA ESPALDA A LA SEGURIDAD DE LOS VECINOS DE S’HORTA Y RECHAZAN LA MOCIÓN DE VOX
- Cierran la playa de Cala Murada en Manacor y avisan a Palma a los especialistas porque ha aparecido un pez de grandes dimensiones (Marrajo o Tintorera), reviste peligro para los residentes y curiosos
- Comunicado: VOX Manacor denuncia la actitud tiránica y los insultos del alcalde separatista Miquel Oliver y su regidora Carme Gomila (presidenta de Esquerra Republicana Illes Balears)
- Manacor aprova la moció en motiu del 25 de novembre, Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència contra les Dones; I se aprova definitivament el Pacte d’Agermanament amb Girona
- Interposición recurso contencioso administrativo contra el acuerdo del Pleno del Ayuntamiento de Manacor de 10 de marzo de 2025, sobre Aprobación definitiva Zona de Protección Acústica Especial (ZPAE)
- Montse Roig y Laura Pallicer, ambas de Manacor, del Concurso “LALALA” la Mejor Voz de Baleares de IB3, clasificadas en semifinales buscan una plaza en la Final, el domingo 16 de noviembre 21:50h
- Manacor: El nostre sènior de lliga balear CÀRNIQUES SUNYER - JARDINES Y LIMPIEZAS AHMED va vèncer per 73 a 76 al Bàsquet Artà en el derbi de la comarca de Llevant
- Manacor s’Agrícola: Exposició de fotografies de Christian Volker titulada “La bellesa manacorina a ras de cel”, que podrem veure fins el 10 de desembre
- VOX Manacor se queda solo en el Pleno en el debate de la Normalización lingüística de Balears porque el PP se ha abstenido en recuerdo al promotor en 1986 Gabriel Cañellas









































